Vi på HoistSpar vill informera dig om vissa förändringar i villkoren för våra sparkonton. Dessa förändringar sker mot bakgrund av affärsstrategiska beslut och resulterar i att våra Sparkonton Flex kommer att flyttas över till Sparkonton Fast med tre månaders löptid.
Villkorsförändringarna i korthet:
- Sparkonton Flex flyttas över och blir Sparkonton Fast med tre månaders löptid. Du som har ett Sparkonto Flex, med saldo, kommer automatiskt att flyttas över till ett Sparkonto Fast med tre månaders löptid när de uppdaterade villkoren träder i kraft. Aktuella räntor finns tillgängliga här. Om du har ett Sparkonto Flex som har noll kronor i saldo när de uppdaterade villkoren träder i kraft kommer ditt konto att avslutas automatiskt.
- Under befintliga villkor flyttas du som haft ett Sparkonto Fast över till ett Sparkonto Flex vid löptidens slut. Från och med att de uppdaterade villkoren träder i kraft kommer ditt konto vid varje löptids slut i stället att förlängas med samma löptid. Om du i stället vill att dina medel vid löptidens slut ska betalas ut kan du enkelt välja detta under fliken ”Mina konton” när du är inloggad - alternativt genom att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Vi kommer också, som vi gör idag, att skicka påminnelser när din befintliga löptid närmar sig sitt slut.
- Inbetalningar via autogiro tas bort. Detta innebär att löpande månadssparande via autogiro inte längre kommer att vara möjligt. Du kan fortsatt göra insättningar till vårt bankgiro 412-8633, ange ditt OCR-nummer som referens i betalningen.
- HoistSpar har möjlighet att säga upp sparkonton med minst 14 dagars varsel.
De uppdaterade villkoren träder i kraft den 20 mars 2025. Villkoren i sin helhet hittar du här. Om du godkänner de nya villkoren behöver du inte göra någonting. Om du inte godkänner de nya villkoren kan du välja att avsluta ditt sparande hos oss avgiftsfritt. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Vi vill också uppmana dig som kund att kontrollera och verifiera ditt angivna uttagskonto genom att logga in och klicka dig till ”Mina uppgifter” – så att dina sparpengar hamnar rätt när du väljer att göra uttag.
Du kan alltid hitta aktuella räntor för våra olika bindningstider på vår webbplats. Här hittar du svar på vanliga frågor kring villkorsändringarna. Du är också alltid välkommen att kontakta oss via vår kundtjänst på 08-555 177 92 (vardagar kl 9-12) alternativt info@hoistspar.se eller genom att skicka ett säkert meddelande.
Tack för att du sparar hos oss!